There’s blood on your hands, Michelangelo

PÖFF’i Montoni moefilmi “Rage” arvustus

Designers all think they’re doing something new, but nothing’s new in this game. If you think you’re in.. you’re already out.”
Esimene mõte, mis mul pärast filmi vaatamist peast läbi jooksis, oli see, et isver kui lihtsalt on võimalik midagi niivõrd intrigeerivat filmirullile panna. Ometi andis kerge teostus mulle nii keerulisi mõtteid, et nende ühendamiseks ning kirjapanemiseks pidin selle filmi uuesti üle vaatama. Süžee keerles moebrändi kulissidetaguse maailma ümber, hõlmates inimesi, kes ühe brändi nime heaolu taga seisavad, alates omaniku turvamehest disainerini välja, ning nende inimeste mõtteid. Michelangelo nimega poiss oli internetiblogija, kes siis oma telefoniga inimeste emotsioone ja mõtteid salvestas ning selle kõik ka internetilehele üles laadis. Kõige magusama materjali kardinatetagusest moemaailmast sai ta aga siis, kui kolmel brändi järjestikusel moeshowl modellide mõrvad toimusid – kes keda kahtlustas, kes mida fashion industry‘st arvama hakkas, millised emotsioonid seoses kadunutega tekkisid. Kogu film koosnes vaid monoloogidest. Üleüldiselt võib öelda, et linateos põhines inimeste näoilmetel ning üks paljudest mõtetest, mille mina filmist kinni püüdsin, oli see, et emotsioon on see, mis teeb filmi kvaliteetseks, mitte action. See tähendab ka näitlejate üliprofessionaalset oskust emotsioon tõetruult ekraanile tuua, sest kui film koosneb vaid ühevärvilisest taustast ning vööst peani kaadris olevat näitlejat, siis ei piisa vaid kuulsast nimest, huvitavast riietusest või kaadrist endast, et vaatajat ekraani ette naelutada. Ja jumal tänatud, kõik said ideaalselt ning oodatust isegi paremini oma näitlemistööga hakkama. Kui kaader koosneb nii vähestest elementidest, siis on ka iga rõivadetail ääretult olulisel kohal – kuna inimesel on palju aega kaadris olevat tegelast jälgida, kondab silm ka tavaliselt täiesti märkamata jäävatele detailidele. Mulle see muidugi istub, sest see tähendab, et tegelaskujude riietamisega on eriliselt palju vaeva nähtud, mida võis ka selles filmis näha. Lisaks emotsioonidele, riietusele ja juhtumiste käigule oli põnev jälgida ka erinevaid täiesti süžeeväliseid mõtteid, mis filmi sisse olid paigutatud. See tähendab siis otseselt tegelaskujude jutus leiduvaid lauseid, mis minu jaoks kohe tagamõttega tsitaatideks muutusid. Bondi filmidest tuntud näitlejanna Judi Denchi poolt kehastatud moekriitik, kellest kujunes minu totaalne lemmiktegelane, rääkis ainult lausetes, mis väärisid kõik üles kirjutamist. Kui ma juba lemmiktegelaste juurde peatuma jäin, siis disainer, keda mängis näitleja Simon Abkarian, oli lisaks gallianolikule välimusele täpselt piisavalt liiga temperamentne ehk selline nagu õige disainer olema peab. Mulle kuidagi ei mahu pähe, et disainer ehk inimene, kelle loovus lendab enamasti kõrgemal kui harilik Boeing, saaks olla vaga ja täielikus tasakaalus inimene. Disainer peabki olema totaalselt kreisi ning kõiges tsipa too much. Nii et selles filmis oli nii palju enamat kui highly anticipated Jude Law oma parukatega. Muide, Lily Cole, teada-tuntud modell, kes end vaikselt filmimaailma kitsa ukse vahelt sisse püüab pressida, oli minu silmis üllatavalt hea, kuid kuidagi jube häiriv näitleja. Aga igatahes suur aplaus neile kõigile, sest ma kujutan ette (või no tegelt ei kujuta), KUI raske võib olla niimoodi minimaalsete abivahenditega enda tegelaskuju usutavaks teha. Kuigi olen kuulnud ka väga vastakaid arvamusi selle filmi kohta, olen mina siiski seisukohal, et tegemist oli täieliku kunstiteosega ning see läheb kindlasti kirja ühena selle aasta PÖFFi parimatest filmidest. Ja kui ma juba tsitaadiga alustasin, siis lõpetan samamoodi. Moekriitiku tegelaskuju arvamus moe kohta:
If anything, it’s like pornography towards millions are addicted. Hopelessly addicted. Take a look at a woman’s eyes when she’s shopping – it’s a crazed lust of a desperate junkie who can’t afford the real things, who’ll settle for any rubbish they sell on the street. It’s much worse than heroin.”

You may also like:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Post Navigation